pondelok, 13. marca 2017

Knižné prírastky - január, február


V novom roku som sa tak nejako rozhodla, že popracujem na mojich knižných sériách. Či už dočítam rozčítané (aktuálny počet okolo 12), zoženiem chýbajúce diely alebo si dám re-reading niektorej obľúbenej. Začala som tým, že som si dokúpila štyri časti Kroník Narnie. Na bazoši boli za veľmi výhodnú cenu (štyri knihy za cenu jednej v kníhkupectve) a nič im nechýba, iba na zadnej strane mali niečo nalepené, ale to mi neprekáža.

V druhom mesiaci som pokračovala so sériou Pollyanna. Čítala som ju už veľmi dávno, ale vtedy som ju mala požičanú - bolo to asi pred šiestimi rokmi. Je to moja srdcovka a keď som zistila, že vlastne nemá len sedem častí ako som si myslela, ale až deväť, zatúžila som si ju prečítať znova a tentoraz celú. Sú to však vypredané knižky, preto som sa veľmi potešila, keď som na bazoši našla ponuku hneď s ôsmimi dielmi. Áno, jedna časť mi teda ešte chýba, ale nemôžem uveriť, že ich mám už doma a že sme sa opäť po toľkých rokoch stretli. Toľké spomienky na ich prvé čítanie... 






Na začiatku roka som sa teda vôbec neriadila typickým predsavzatím knihomoľa kupovať menej kníh, pretože ja som, naopak, s nákupmi neskončila. Na Facebooku som sa pridala do skupiniek o predaji a výmene kníh, kde som objavila týchto chalaňov. Od Francisca X. Storka som ešte nič nečítala, ale ako spisovateľ mi je z rozhovorov veľmi sympatický. Marcelo objavuje skutočný svet je jediná Franciscova kniha, ktorá u nás vyšla a kúpila som si ju, aby som konečne spoznala aj jeho tvorbu. V tej istej ponuke bol aj Charlie, ktorého som už raz kedysi čítala. Tiež som ho mala vtedy požičaného a dlho som si ho chcela dokúpiť aj do svojej knihovničky, pretože knihy, ktoré vás zasiahnu, potrebujete mať doma pri sebe. Keď mi však kniha prišla, zistila som, že ako paperback mala zlomený chrbát a jeho stredom prechádza ryha. Síce nie veľmi výrazná, ale trochu ma to zamrzelo...

Posledné kúpené knižky boli tie z časopisov Nový čas a Plus jeden deň. Jedno zbieranie rozumov som ukončila a začala druhé so slovenskými rozprávkami. Veľmi sa mi páči ich spracovanie a až budem mať všetky prečítané, napíšem o celej mojej zbierke samostatný článok.




Napokon moja nákupná horúčka skončila a ostali knihy, ktoré som vyhrala. Boli to úžasné prekvapenia, z ktorých mám veľkú radosť. Súťaž vydavateľstva i527.net mi priniesla Šľachtickú rošádu a Harryho Pottera bux.sk. Ilustrované vydanie HP bol môj vlastný výber, pretože som si sama mohla zvoliť knihu z takého dlhého zoznamu, čo mi poslali. Teším sa a ďakujem za tak nádherné knihy. 


7 komentárov:

  1. Aaaw závidím ti tu Pollyannu. Tiež proste... spomienky :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Júj, to sú krásne prírastky♥♥♥ Gratulujem k výhram a aj ku zbierkam sérií. Harryho si vybrala naozaj dobre. Aj mi máme toto vydanie, síce v češtine, no je to prekrásne ^.^ A čo sa týka Charlieho, tak to by ma zamrzelo aj mňa. Vlastne i mne sa stalo, že som si vďaka týmto skupinám vymieňala, či kupovala knihu a keď prišla, tak nebola v takom stave, ako sa javila. Hmm, čestnosť asi nič nehovorí, hlavne, že knihu konečne predajú a o stave knihy sa ani nezmienia...škoda :/ No hlavne, že má všetky stránky :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem veľmi pekne :) no vlastne, ja jej to ani moc nezazlievam, skôr sa hnevám len na seba, že som sa na stav nespýtala... A so stránkami nestraš, veď ja som si ešte nedávala re-reading, tak nemám istotu, že sú všetky! :D

      Odstrániť
  3. Ahoj, ALy. To si si zase pekne obohatila zbierku kníh. :)
    Narnia je výborná séria, čítala som tie knihy niekoľkokrát. A Polyanna - ja som nevedela ani o siedmych dieloch, čítala som len dva. Keby sa dali niekde požičať, veru by som si rada prečítala znovu celú sériu. Spomienky z mladosti mám aj ja. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ahoj Leti, ďakujem krásne :) áno, Narnia a Pollyanna sú veľmi hodnotné série. ♥ A vedela si, že prvý diel Pollyanny je aj sfilmovaný? :)

      Odstrániť
    2. Áno, a myslím, že aj vo viacerých verziách. Ako dieťa som videla najprv film (dokonca za socializmu a v slovenčine!). Až potom som čítala knihu.
      Zdá sa mi, že ten film čo bežal teraz je iný.

      Odstrániť