Ostrov stratených príbehov: RECENZIA | Úlomky spomienok (Marika Gombitová, Miroslav Graclík)

31. decembra 2016

RECENZIA | Úlomky spomienok (Marika Gombitová, Miroslav Graclík)


Keď som raz čítala túto knihu, zastavil sa pri mne jeden známy, ktorý bol u nás práve na návšteve a spýtal sa ma, čo to čítam. Po mojej odpovedi „Mariku Gombitovú“ sa ten človek žiarivo usmial a povedal mi, že jej piesne má rád a že: „...Marika je naša“, pričom si položil ruku na srdce. Bolo to také krásne! Určite každý z nás poznáme Mariku vďaka jej mocnému spevu, ale ja som ju pri pohľade na túto knihu zatúžila spoznať viac.

Vždy som rada počúvala zážitky a príhody druhých ľudí. A rada si o nich aj čítam v knihách. Postupne zisťujem, že najlepšie príbehy sú nakoniec aj tak tie skutočné. Keď nám môžu ich hlavní hrdinovia sami povedať, čo všetko mali silu v živote prekonať. Je to ešte dvojnásobne inšpirujúce, keď sa rozprávania chopí taká osobnosť, akou je Marika. Svoj príbeh opisuje jednoducho, pútavo, jemne a s takou čistotou. Hovorí o jej detstve, rodine, prvých piesňach, prvých láskach a snoch… O životnej ceste a o ľuďoch, ktorých na nej stretla. V jej slovách cítiť veľa lásky, úprimnosti a dobroty.

Krásny obsah tejto knižky dotvára aj jej nádherné spracovanie. Nevedela som sa vynadívať na tie neobyčajne ozdobené strany a to množstvo fotografií, z ktorých majú čaro predovšetkým tie staré čiernobiele. Nebola strana, ktorá by ma niečím neokúzlila. Táto kniha je proste môj miláčik so všetkým, čo k nej patrí. Považujem ju za poklad v mojej knihovničke - poklad, aký má Marika Gombitová v hrdle a vo svojom srdci.

Ďakujem...
Ďakujem za komentár, vážim si ho a veľmi sa z neho teším. :)