Ostrov stratených príbehov: FILM | Adaptácia knižnej predlohy - Upírska akadémia

24. decembra 2015

FILM | Adaptácia knižnej predlohy - Upírska akadémia


Ubehol presne týždeň odvtedy, čo nám televízia JOJ prekvapivo priniesla premiéru filmu Upírska akadémia. Je pre mňa záhadou, prečo si vybrali práve túto filmovú adaptáciu, keďže mala skôr negatívne ohlasy a v kinách bola len minulý rok. Po všetkých názoroch, ktoré som o nej počula a záberoch z traileru, ktoré som videla, som nemala žiadne očakávania. Vlastne, bola som pripravená, že to bude… trapošina. Na moje veľké prekvapenie sa mi to však páčilo.

Nechápem, čo všetci ľudia očakávali a aké mali predstavy, no podľa mňa film presne vystihol atmosféru knižnej predlohy. Táto knižná séria je veľmi obľúbená a hoci mňa si až tak nezískala, každým dielom sa určite zlepšuje. No keby som ju mala súdiť iba podľa prvého, tak by to nebolo nič extra. Takmer celé sa to točilo okolo hlúpych stredoškolských klebiet a tak neviem, prečo sa od filmu čakalo niečo superdramatické a vážne. Dokonca mám dojem, že film sa mi páčil viac ako kniha.


Samozrejme, že tam boli aj divné scény, ale kupodivu mi to vôbec nevadilo. Zhltla som to celé také, aké to bolo a ešte som sa aj spokojne usmiala. Pripomínalo mi to film Nádherné bytosti - tiež také rovnako jednoduché a občas čudné, ale na druhý deň som si kukla aj ich reprízu. Tieto dva filmy majú spoločné to, že si ma získal ich humor a mne keď sadne humor, tak máte u mňa (takmer) vyhraté. V Upírskej akadémii musím pochváliť aj úžasnú Zoey Deutch, ktorá hrala Rose perfektne a bola strašne zlatá. Tá rola jej úplne sadla a spolu s Dimitrim sú celkom milí, aj keď na neho som si ešte úplne nezvykla.


Čo by som ešte tak menovite vytkla je, že film išiel dosť rýchlo - scény boli nastrihané jedna za druhou. Nemôžem posúdiť, ako by som vnímala dej a záver, keby som príbeh nepoznala z knihy, ale asi by to bolo zaujímavé a môj dojem by bol ešte lepší. Celkovo som však s týmto filmovým spracovaním knihy spokojná a dúfam, že natočia ďalší diel, pretože sa môžu len a len polepšiť to najhoršie totiž už majú za sebou, muheheee. :P

4 komentáre:

  1. Herecké obsadenie bolo podľa mňa super, ale inak ma film poriadne sklamal, čakala som oveľa viac :/

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Mne trochu vadil slovenský dabing, ale to bude asi tým, že som to najprv videla po anglicky a potom, tuším, aj po česky. A potom ma naštvalo hlavne to, že nebude pokračovanie a neuvidím Adriana. :(:(

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mne neprekážal :) takže pokračovanie sa natáčať nebude? :(

      Odstrániť
Ďakujem za komentár, vážim si ho a veľmi sa z neho teším. :)