pondelok, 9. júna 2014

E-chrobák v hlave


Milé a vtipné :)


Ahojte ostrovčatá,

už dlhšie som chcela napísať tento článok, ale akosi som sa k nemu dostala až dnes. Určite ste už počuli o elektronických čítačkách kníh a možno dokonca aj nejakú vlastníte. To by sa mi veľmi hodilo, pretože sa vás chcem ohľadom nich opýtať zopár otázok.


Ja som spočiatku bola úplne proti nim. Odradzoval ma najmä ich displej, o ktorom som si myslela, že je rovnaký ako na mobiloch, tabletoch, atď. Potom som však kdesi čítala, že displej na čítačkach je špeciálny a vôbec nekazí oči. Že je skoro ako normálny papier. Odvtedy som mala tieto čítačky ako chrobáka v hlave. Začala som sa o ne zaujímať viac, čítala som si články a tie ma čoraz viac presviedčali o tom, že sú to veľmi šikovné veci. Hlavne tento článok. A že to vôbec nie je o tom, že by mohli nahradiť naše krásne, pravé a jedinečné knihy.

No i tak nejako som začala premýšľať, že čítačku by som chcela mať aj ja.

Páči sa mi, že v nej môžem mať viac kníh, že si z nej môžem čítať hocikde a tak. Ale chcela by som vedieť, čo si o nich myslíte vy a či máte s nimi aj nejaké skúsenosti. Ja nemám žiadne, ani som žiadnu čítačku nikdy nevidela, preto vôbec neviem či sú fakt dobré. Prikladám aj zopár otázok, ktoré ma zaujímajú a vopred vám ďakujem za všetku pomoc. :)


  • naozaj z displeja vôbec nebolia oči?
  • akú značku?
  • čo by v nej nemalo chýbať? (akože wifi alebo tak...)
  • dá sa tam aj niečo napísať?
  • a načo si dávať pri kúpe pozor?

18 komentárov:

  1. ja ti neviem poradiť, lebo nemám čítačku a ani nechcem, no nemyslím si, že by to neškodilo očiam...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. slávka: to by si mala prestať potom čítať aj normálne knihy :D tie škodia zraku viac ako čítačky :D :D :D

      Odstrániť
    2. Majka..ja som nenapísala, že normálne neškodia...preto nechápem tvoju narážku..
      a Aly preto nechcem lebo mi to je tak nepríjemné, proste si na to neviem zvyknúť, že by som mala tak čítať. Je to len o pohodlí. :)

      Odstrániť
    3. ja som zase nepochopila to, čo si napísala ty :D

      Odstrániť
    4. Aha, ďakujem, Slávka. :) Ja by som tiež najradšej vyskúšala čítačku, predtým (ak) si ju kúpim.
      No neviem, dievčatá, ale ja som vás pochopila obidve. :) :)

      Odstrániť
  2. Očiam to neškodí. :) Mám kindle paperwhite a som veľmi spokojná. Má dokonca podsvietený displej, ale je to iný druh podsvietenia ako na mobiloch atď, číta sa na nej úplne príjemne. Funkcie závisia od používateľa, ja osobne tam nič extra nepotrebujem, akurát tá wifi sa hodí.
    Niektoré čítačky majú možnosť pridať poznámku, ak sa nemýlim.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ja som s čítačkou spokojná, vlastním Kindle a konkrétne táto moja čítačka vôbec nevyžaruje svetlo, takže vyzerá presne, ako normálna kniha s výnimkou šušťania papiera medzi prstami. :-) V čítačke by mala byť wifi, aby sa dali stiahnuté a kúpené knihy ľahko aktualizovať a hneď sa tam objaviť, aspoň ja to tak mám a to je tak všetko. :-) Niektoré čítačky teda majú funkciu pridať si poznámku, možno aj tá moja, neviem, ja to moc nevyužívam. Ja som ju vlastne dostala od otca, ale určite si treba dávať na funkcie, potom rôzne plusy ako wifi, poznámky a tak a určite nezaškodí prezrieť si stránky martinus a rozhodnúť sa pre tú čítačku, na ktorú sú vhodné väčšina formátov, pretože odtiaľ ja hlavne kupujem a .mobi (formát e-knih pre Kindle) nie je práve u každej knihy, takže možno by sa brala do úvahy aj Pocketbook, to už závisí na tebe. Prajem pevné nervy a správnu kúpu, ak sa pre čítačku rozhodneš. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Čítačku som si tiež najprv nekúpila hlavne kvôli tomu, že som si myslela, že kazí oči a svieti a čo ja viem čo. Zvykla som raz čítať na mobile a z toho ma veľmi boleli oči. Ale vôbec to tak nie je. Čítačka je ešte dokonca lepšia ako kniha (myslím iba ak ide o zdravie očí), pretože kontrast medzi pozadím a textom nie je taký veľký, pozadie je trochu také sivé, a tým pádom ti text tak veľmi neťahá oči, ako je to v knihe. Veľakrát sa mi podarí knihy v čítačke prečítať oveľa rýchlejšie a nezačne ma tak rýchlo bolieť hlava.
    Samozrejme, že knihám sa čítačky nevyrovnajú, ale je to môj najlepší spoločník, napchám ho skoro všade, zmestí sa tam veľa kníh, je tam anglický slovník a odkedy mám čítačku, začala som aj po anglicky veľa čítať.

    vieš si tam označovať niektoré veci a ja si viem písať aj poznámky. Neviem, ako je to na niektorých čítačkách, ale tu sa to dá. Mám ešte staršiu verziu Kindle 3, ktorá nie je dotyková, také ja neznášam, a som veľmi spokojná.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tiež si myslím, že by som knihy v čítačke prečítala rýchlejšie. Neviem čím to je... A ja by som zas skôr asi chcela s dotykovým displejom. A ďakujem. :)

      Odstrániť
  5. Čítačku ešte nemám, ale cez prázdniny si budem objednávať PocketBook 624. Má to wifi, aj keď to pre mňa potrebné nie je - a samozrejme displej ako elektronický papier. Ak by mala displej ako tablety, určite by som po nej nesiahla, zrak mám dosť biedny aj teraz . Pozerala som nejaké recenzie na internete a pripadá mi to ako kvalitná čítačka kníh za výhodnú cenu, čo je pre mňa tiež dosť podstatné. Dočítala som sa, že by údajne PocketBook mohol byť dokonca kvalitnejší ako známy Kindle - vie načítať viac formátov a tak. Už sa na ňu strašne teším, lebo ten pocit, že pri sebe stále môžem mať moje obľúbené knihy musí byť parádny :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Ja som prednedávnom videla/držala jednu v obchode (Datarte) a no.. asi by som si ju nekúpila.. :D Nehovorím však, že vôbec, len nie tamtú konkrétnu. Určite je to praktická vecička hlavne na anglické knihy. :)
    Inak nominovala som ťa do Bloger tagu :) http://madbooksworld.blogspot.sk/2014/06/bloger-tag-druha-cast-nominacia-od.html

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ech no, počkám kým si ju nepozriem naživo a potom uvidím... :) Ďakujem. :)

      Odstrániť
  7. Oči vôbec nebolia práveže z papierovej knihy viacej. Ja mám sony a je super ale Kindle je vraj najlepšia a dá sa na ňu zohnať viac obalov. Wifi sa môže zísť ale pri čítačke je to nanič. Na mojej sony sa dá kresliť aj dávať poznámky. Najlepšie je prečítať si čo všetko obsahuje a akú má pamäť. Najlepšia je taká kde sa dá vložiť pamäťovka.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. To áno, ale nijaká Kindle nemá pamäťovku, preto uvažujem aj nad PocketBook. Ďakujem. :)

      Odstrániť