Ostrov stratených príbehov: RECENZIA | Aljašská odvaha #1 - Pod hladinou (Dani Pettrey)

15. mája 2014

RECENZIA | Aljašská odvaha #1 - Pod hladinou (Dani Pettrey)


Do mestečka Yancey na Aljaške prichádza Bailey Craigová, ktorá si kedysi dávno prisahala, že sa tam už nikdy nevráti. Vie, že toto mesto - či skôr jeho obyvatelia - tak ľahko nezabúdajú. Prenasleduje ju jej vlastná minulosť a bojí sa návratu - najmä toho, že stretne Colea, ktorému dávno tak veľmi ublížila. Dôležitejší, ako jej strach je však pohreb jej jedinej milovanej príbuznej, ktorá zomrela pri leteckom nešťastí. Alebo to nebola nehoda?

Cole McKenna sa tiež bojí Baileynho návratu. Bojí sa, že sa v ňom zas rozhoria city k nej a potom znovu odíde z jeho života. Obaja však musia svoj strach prekonať, pretože sa objaví telo zavraždenej potápačky a je treba, aby spojili svoje sily a spolupracovali.


V knihe Pod hladinou sa striedajú pohľady dvoch hlavných hrdinov, Bailey a Colea, ale občas sa vyskytol pohľad aj inej postavy či dokonca samotného vraha. Kapitoly boli kratšie a na začiatku každej bol krásny obrys aljašských vrchov. Do deja nás autorka vhupla hneď, nezdržovala sa nejakými pomalými úvodmi. Hoci tú prvú kapitolu by som možno vyškrtla, pretože v nej sa hneď dozvieme, že ide o sabotované lietadlo a ktorá postava bola terčom. Ale aj bez toho nám autorka ponúkla veľa prekvapivých momentov. Jediný raz, keď som začínala mať pocit, že by to už chcelo viac nejakej akcie, ma autorka šokovala a v deji sa udial ďalší z mnohých zvratov. Takže by som povedala, že sa tam vždy niečo dialo.

Príbeh bol veľmi zaujímavý a premyslený. Zameriaval sa na ruskú históriu a, ako už napovedá názov, postavy vystupovali aj v potápačskom prostredí. Okrem hlavnej zápletky, ktorou bolo riešenie prípadu a hľadanie vraha, sa tam riešili aj vzťahy. A to najmä medzi hlavnými postavami, ktoré nachádzali cestu k sebe, k vzájomnému odpusteniu a v Baylinom prípade aj k odpusteniu samej sebe. Bol to krásny príbeh, v ktorom sa spájalo dobrodružstvo, napätie, akcia, ale aj láska a viera v Boha.

Odjakživa som mala rada dobrodružné knihy, ale s takouto som sa ešte nestretla. Je veľa dobrodružných kníh a veľa kresťanských kníh. Ale spojenie týchto dvoch prvkov je nezvyčajné a tým spravila autorka Pod hladinou niečím novým a neokukaným. Viera hlavných postáv sa objavovala v jemných náznakoch, nebolo to nič nútené. Ale veriaceho čitateľa to poteší. Pre mňa to bolo krásne a aj tým si ma postavy v tejto knihe získali.

Keď už som pri tých postavách, bolo ich tam dosť, ale každá mala svoj osobitý charakter. Všimla som si, že vzťahy medzi nimi poukazovali predovšetkým na význam rodiny. Cole a jeho súrodenci, Bailey a jej teta,...

Ako pár boli Cole a Bailey spolu zlatí, ale mňa od začiatku zaujal aj ďalší pár, ktorý sa tam rysoval. Nepoviem mená, bol by to menší spoiler. V jednej z ich záverečných scén mi bolo takmer do plaču. Ich vzťah ostal na konci otvorený, preto sa teším aj na ďalší diel tejto série, ktorý by sa mal venovať práve im. Samozrejme, s inou dejovou zápletkou pretože tu bol príbeh Bailey a Colea pekne uzavretý a prípad vyriešený.

Za recenzný výtlačok tejto knihy ďakujem Čítam kresťanské knihy.

4 komentáre:

  1. Na túto knihu dlho pokukujem-a asi si ju aj kúpim...veľmi pekná recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. ... Aly, blahoželám :) ... pútavá recenzia, ktorá vo mne vyvolala chuť knihu si prečítať. Vďaka :)

    OdpovedaťOdstrániť
Ďakujem za komentár, vážim si ho a veľmi sa z neho teším. :)