Aljašská odvaha #1 - Pod hladinou /recenzia/

Originálny názov: Submerged
Diel série: 1. diel, Aljašská odvaha [Alaskan Courage]
Autor: Dani Pettreyová
Vydanie: 2012
Vydanie na Slovensku: i527.net, 2014
Počet strán: 280

Do mestečka Yancey na Aljaške prichádza Bailey Craigová, ktorá si kedysi dávno prisahala, že sa tam už nikdy nevráti. Vie, že toto mesto - či skôr jeho obyvatelia - tak ľahko nezabúdajú. Prenasleduje ju jej vlastná minulosť a bojí sa návratu - najmä toho, že stretne Cola, ktorému dávno tak veľmi ublížila. Dôležitejší ako jej strach je však pohreb jej jedinej milovanej príbuznej, ktorá zomrela pri leteckom nešťastí. Alebo to nebolo iba nešťastie?
Cole McKenna sa tiež bojí Baileynho návratu. Bojí sa, že sa v ňom zas rozhoria city k nej a potom znovu odíde z jeho života. Obaja však musia svoj strach prekonať, pretože sa objaví telo zavraždenej potápačky a je treba aby spojili svoje sily a spolupracovali.

V knihe Pod hladinou sa striedajú pohľady dvoch hlavných hrdinov, Bailey a Cola, ale občas sa vyskytol pohľad aj inej postavy či dokonca samotného vraha. Kapitoly boli kratšie a na začiatku každej bol krásny obrys Aljašských vrchov. Do deja nás autorka vhupla hneď, nezdržovala sa nejakými pomalými úvodmi. Hoci tú prvú kapitolu by som asi vyškrtla, pretože v nej sa hneď dozvieme, že ide o sabotované lietadlo a ktorá postava bola terčom. Ale aj bez toho nám autorka ponúkla veľa prekvapivých momentov. Jediný raz, keď som začínala mať pocit, že by to už chcelo viac nejakej akcie ma autorka šokovala a v deji sa udial ďalší z mnohých zvratov. Takže by som povedala, že sa tam vždy niečo dialo.

Príbeh bol veľmi zaujímavý a premyslený. Zameriaval sa na ruskú históriu a ako už napovedá názov, postavy vystupovali aj v potápačskom prostredí. Okrem hlavnej zápletky, ktorou bolo riešenie prípadu a hľadanie vraha, sa tam riešili aj vzťahy. A to najmä medzi hlavnými postavami, ktoré nachádzali cestu k sebe, k vzájomnému odpusteniu a v Baylinom prípade aj k odpusteniu samej sebe. Bol to krásny príbeh, v ktorom sa spájalo dobrodružstvo, napätie, akcia, ale aj láska a viera v Boha.

Odjakživa som mala rada dobrodružné knihy, ale s takouto som sa ešte nestretla. Viete, máte veľa dobrodružných kníh a veľa kresťanských kníh. Ale spojenie týchto dvoch prvkov je jedinečné a tým spravila autorka Pod hladinou výnimočné. Viera hlavných postáv sa objavovala v jemných náznakoch, nebolo to nič nútené či nejako inak rušivé. Ale veriaceho čitateľa to poteší. Pre mňa to bolo krásne a aj tým si ma postavy v tejto knihe získali.

Keď už som pri tých postavách, bolo ich tam dosť, ale každá mala svoj osobitý charakter. Nebolo možné aby som si niekoho pomýlila či zabudla meno.
Všimla som si, že vzťahy medzi nimi ukazovali predovšetkým krásu rodiny. Cole a jeho súrodenci, Bailey a jej teta...
Ako pár boli Cole a Bailey spolu zlatí, ale mňa od začiatku zaujal aj ďalší pár, ktorý sa tam rysoval. Nepoviem mená, bol by to menší spoiler. V jednej z ich záverečných scén mi bolo takmer do plaču. Ich vzťah ostal na konci otvorený, preto sa teším aj na ďalší diel tejto série, ktorý by sa mal venovať práve im. Samozrejme, s inou dejovou zápletkou pretože tu bol príbeh Bailey a Cola pekne uzavretý a prípad vyriešený. Dúfam, že vydavateľstvo vydá všetky diely tejto série. :)

Za recenzný výtlačok tejto knihy ďakujem stránke Čítam kresťanské knihy.