Lurdy /recenzia/

Názov: Lurdy
Originálny názov: Die über alles schöne Frau

Autor: Jean Barbet
Rok vydania: 1979
Vydanie na Slovensku: TypoPress, 2003
Počet strán: 120

Táto recenzia bude len taká kratšia, lebo aj táto knižka je veľmi tenučká - ale chcela by som vás s ňou zoznámiť. Lurdy sú veľmi krásne pútnické miesto pre kresťanov vo Francúzsku. Asi ste si už všimli, že som kresťanka a som na to hrdá.
Bernadetta Soubirousová bolo mladé chudobné dievča, ktoré navyše trápila ťažká astma. Jej život sa zmenil o 180 stupňov, keď raz na brehu potoka zbierala drevo a tam, v jaskynnom výklenku, sa jej zjavila krásna Pani. Nebol to nikto iný než Panna Mária. Tých zjavení bolo viacej, ale Bernadetta to nemala vôbec ľahké. Považovali ju za blázna, klamárku a kým sa dokázala vierohodnosť jej slov a zjavení ubehlo veľa času, počas ktorých bola neustále vypočúvaná. Aj vtedy, aj teraz sa proste vždy nájdu ľudia, ktorí ničomu z toho, čo sa udialo v Lurdoch nebudú veriť. A to aj napriek mnohým zázrakom a uzdraveniam, ktoré spôsobil liečivý prameň, ktorý tam Bernadetta doslova vyhrabala. A a aj tomu, že jej telo po smrti ostalo neporušené.

Bernadetta
Kniha napriek svojej mini-hrúbke zachytáva všetky udalosti od narodenia Bernadetty až po jej vyhlásenie za svätú. A to preto, lebo autor sa nezdržoval priveľkými opismi a písal jednu udalosť za druhou. Preletela som tým všetkým rýchlo a ľahko. Pri čítaní som sa dozvedela všetko, čo som potrebovala vedieť o Lurdoch v súčasnosti, o ich histórii a o živote Bernadetty. Bolo to veľmi príjemné čítanie, až na koniec Bernadettinho života... vtedy mi jej bolo veľmi ľúto. Ani vtedy jej nedali pokoj, ešte posledný raz musela zopakovať udalosti spred dvadsiatich rokov.

Ku knihe sa rada vraciam každý rok v deň sviatku prvého zjavenia, aby som si celý príbeh zopakovala. Odporúčam ju všetkým, ktorí sa chcú o Lurdoch dozvedieť viac a zároveň si prečítať skutočný príbeh o výnimočnom dievčati Bernadette.