sobota, 15. februára 2014

Dulce amargo /recenzia/

Názov: Dulce amargo
Autor: Dulce María
Rok vydania: Televisa, 2008
Počet strán: 121

Dulce amargo je zatiaľ jediná autorkina kniha. Predsa len, Dulce María je speváčka a herečka, nie spisovateľka. Na Slovensku ju môžete poznať zo seriálu Rebeli, no od toho ubehlo už veľa času a Dulce už stihla nielen vydať albumy, ale aj vyrásť a dospieť. Je to umelkyňa, skvelý človek a ja ju mám veľmi rada. Túto knihu napísala už dávno a ja stále dúfam, že raz ju možno vydajú aj na Slovensku alebo si ju aspoň niekde budem môcť kúpiť v originále. Teraz som ju čítala vo veľmi peknom preklade, ktoré pripravilo RBD Slovakia rádio. Snáď ju raz budem mať vo svojej knihovničke.

Dulce amargo je veľmi inšpiratívna kniha. Dulce vytvorila zbierku básní, piesní a úvah, v ktorých rozpráva o svojich pocitoch, myšlienkach, tajomstvách a snoch. Bolo naozaj cítiť, že tam zanechala kus seba. Kniha je rozdelená na päť kapitol a je doplnená Dulcinými kresbami a náčrtmi. Moc sa mi páčili, pretože knihu oživovali a ľahšie sa potom čítali všetky tie básne a texty. Grafika knihy bola proste nádherná, originálna a zaujímavá.

Amargo by som nazvala skôr knihou poézie, pretože ako to už pri nej býva, veľakrát mi unikal význam jej slov. Aj keď som knihu čítala pomaly (nechcela som ju zhltnúť naraz, ale trochu nad ňou aj pouvažovať), nedokázala som porozumieť úplne všetkému. To môže iba Dulce, kedže čerpala zo svojej duše a osobnosti.

Keď tak nad tým teraz uvažujem, každý si v tých básňach nájde to svoje - to niečo, čo sedí presne do jeho života. Nemusíte pochopiť všetkému, stačí pár myšlienok, ktoré vám ostanú v pamäti ešte dlho po tom, čo túto knihu zatvoríte. Občas sa aj mne stalo, že som v pár riadkoch našla časť seba a mala som pocit, že to Dulce hovorí priamo mne. Alebo že písala o niečom, čo by som ja nedokázala popísať slovami.

Čo ma trochu sklamalo bolo to, že v druhej polovici hovorila Dulce iba o láske a opustení. Prvá polovica sa mi zdala lepšia pre to, lebo mám pocit, že tam bolo viac Dulciných názorov.