sobota, 18. januára 2014

Môj prvý double-drabble text alebo Ako som musela vymazať vyše 200 slov


Ahojte,
ešte stále čítam Ochrankyňu, takže kým bude recenzia zatiaľ vám aspoň ukážem jeden môj strašne krátky príbeh, ktorý som kedysi písala do jednej súťaže. Ide o double-drabble - čiže rôzny text (trebárs aj recept na buchty... ale nie :D), ktorý musí mať presne 200 slov - ani viac, ani menej. Vtedy som sa s tým stretla prvý raz a myslím, že aj posledný. :D Radšej píšem bez pravidiel, tu som strávila asi hodinu nad tým, kým som to zúžila (mala som tam nejakých 400 slov). Mal byť na tému "jeden zo 7 hriechov" a ja som si vybrala pýchu. Snažila som sa v tých 200 slovách zachovať tú základnú myšlienku, tak dúfam, že sa vám bude páčiť. :)

    Bola chodba, kde boli zamknuté dvere. Strážila ich postava menom Pýcha. Zrazu tu prišla iná postava a Pýcha sa opýtala: „Kto si?“
„Som Pokora a napravujem to, čo zničíš,“ odpovedala.
„Bez kľúča sa dnu nedostaneš. Ten mám iba ja,“ odvetila Pýcha.
„Použi tento,“ Pokora podávala Pýche kľúčik. Tá si však popálila ruku, keď sa ho dotkla. Zmätene pozorovala, ako Pokora sama odomkla a vošla dovnútra. 
    Za dverami prebiehal život dievčaťa Paige. Podľahla elite dievčat a svojich priateľov vymenila za popularitu. Začala nimi pohŕdať. Pokora sa teda rozhodla urobiť vážnejšiu vec, aby to napravila. 
    Paige sa na druhý deň zranila a ostala týždeň v nemocnici. Jej „kamarátky“ pri nej ani raz neboli. Prišli však jej starí priatelia a vtedy si uvedomila, aká slepá bola. Oľutovala svoje chyby a oni ju prijali späť. Pokora cítila, že z dievčaťa zmizla všetka namyslenosť.
    Vrátila sa späť na chodbu, kde čakala Pýcha.
„Odviedla si veľa práce, ale ja som všetko napravila. Už sa tu nedostaneš,“ povedala Pokora a zamkla dvere.
„Ako ich tvoj kľúč mohol odomknúť?“ nechápala Pýcha.
„Tento kľúč odomkne každé dvere srdca, to si zapamätaj. Je to totiž láska,“ odvetila Pokora.
    Pýcha odišla preč so sklonenou hlavou.

11 komentárov:

  1. ... vďaka, Aly ;) ... vďaka za príbeh plný vzácnych právd ... o pravom a nepravom priateľstve ... o páde a opätovnom povstaní, o tom ako "vonia" pýcha a ako pokora ... o LÁSKE, ktorá odomkne každé dvere.
    Naozaj, v Tvojom krátkom príbehu vnímam veľkú hĺbku plynúcu zo skúsenosti.

    Z celého srdca - vďaka za ozajstných priateľov - za každého jedného osobitne. Vďaka i za Teba, Aly ;)

    Verný priateľ je ako mocná pevnosť, kto takého nájde, nájde si poklad.
    Verného priateľa nemožno kúpiť a hodnota jeho vernosti sa nedá vyvážiť zlatom.
    (Kniha Sirachovcova 6, 14-15)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Tieto drabblovky som sa nikdy nepokúsila napísať, ale veľmi rada ich čítam :D A táto tvoja bola naozaj krásna :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Jeee :D to bolo v našej súťaži, čo sme organizovali s Moonlight :D :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. No joo, už som len čakala, kedy to spoznáš. :D

      Odstrániť
  4. To je dobrý! :) Drabble jsem nikdy psát nezkoušela, ale tvůj se mi moc líbí a úplně mě navnadil :)

    OdpovedaťOdstrániť