pondelok, 13. januára 2014

Malý princ /recenzia/


Názov: Malý princ
Originálny názov: Le Petit Prince
Autor: Antoine de Saint-Exupéry
Rok vydania: 1943
Vydanie na Slovensku: SPN - Mladé letá, 2013
Väzba: pevná väzba
Počet strán: 96

Poznáte vetu: “Nakresli mi ovečku!”? Nie? Tak by ste to mali okamžite napraviť a prečítať si Malého princa.

Malý princ je malá, tenká knižka. S obrázkami ovečiek. Ale okrem toho je to veľké dielo, ktoré v sebe skrýva ešte oveľa viac.

Poviem vám, že som čítala veľa rozprávok - o popoluškách, zajkoch, kráľovstvách… ale takúto neobyčajnú rozprávku ešte nikdy. Môžem ju prečítať aj stokrát a nikdy v nej všetko úplne nepochopím. Môžem ju prečítať aj stokrát a vždy si z nej niečo nové odnesiem.


Je tam veľmi veľa myšlienok, nad ktorými sa človek môže zamyslieť a ak aj celkom neobjaví ich skrytý význam, dokáže si ich prirovnať do svojho života. Tým nechcem povedať, že príbeh je samá hádanka ale to, že aj tými jednoduchými rozhovormi zvieratiek a kvetín nám chcel autor niečo povedať. Treba sa nad tým len zastaviť a popremýšľať...


Postava Malého princa je veľmi premyslená, má svoje povahové črty a nikdy na neho nezabudnem. Stále sa však pýtam, koho tým autor myslel... ?

Knihu napísal Antoine v roku 1943, ale táto knižka bude vždy nadčasová tak, ako ja budem vždy dojatá na jej konci. Autor si získal moje srdce už hneď na začiatku, vo venovaní. Príbeh mi učaroval už pred rokmi, keď k nám do školy prišlo veľmi krásne bábkové divadlo.

Podľa mňa bude Malý princ aktuálnejší, čím viac rokov prejde a čím viac sa doba bude ponáhľať vyvíjať. Je to jediná (a zároveň posledná) autorova kniha pre deti. No ja by som ju odporúčala čítať všetkým - deťom v brušku, bábätkám, deťom, dospelým, všetkým. :D



Knižka patrí medzi moje najobľúbenejšie
a toto slovenské vydanie s originálnymi kresbami je krásne

9 komentárov:

  1. ... kniha Malý princ je jednou z mojich najobľúbenejších. Vďaka za recenziu - milo mi i knihu i tajomstvo v nej ukryté - pripomenula :)

    Ja som mala 17 rokov, keď som si túto knihu obľúbila ;)

    ... súhlasím s Tebou, že kniha je plná nadčasových hlbokých myšlienok - právd ... akoby ukrytých - tak ako ovečka v krabici ;) ... áno, len sa treba zastaviť a darovať si čas ... a odhaliť to ukryté tajomstvo.

    Jedno z tých tajomstiev, ktoré kniha ukrýva - a mňa sa dotklo - je tajomstvo, ktoré líška prezradila Malému princovi - tajomstvo utvárania vzťahu...
    https://www.youtube.com/watch?v=xM2q-OLaDVo&list=PL3237EB995908C5E6

    Vďaka, Aly, za pripomenutie :) ... a nielen za to.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Malý Princ je krásna knižka, ako si už písala, prečítam si ju stokrát a aj tak nikdy všetko nepochopím.. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Malého princa neskutočne milujem, patrí k mojim najobľúbenejším knihám a má krásne myšlienky :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Maly princ je tiez jednou z mojich naj knih, vzdy ked ju citam v nej objavim nieco nove :-) Inak mas velmi krasny blog, urcite sa tu este niekedy zastavim :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, budem rada ak sa tu vrátiš. :)

      Odstrániť